Karty

BARDZO ZŁE

BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
ZAMROCZENIE
Silne uderzenie opóźnia reakcje — pilot jest otępiały.
Efekt: traci 2 akcje ruchu, może wykonywać atak z maksymalnie 1 broni. Niezależnie od inicjatywy ruch wykonuje jako pierwszy.
Czas: 3 tury
01
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
PANIKA
Pilot traci kontrole nad ruchami, jego decyzje charakteryzują się losowością.
Efekt: na początku tury mech wykonuje wymuszony obrót w lewo lub prawo tracąc punkt ruchu. Brak reakcji na sygnały radiowe od sojuszników. Wykonywane ataki mogą narazić sojuszników w stożku strzelania na straty.
Efekt trwały: Kara do wykonywania ataków i testów pilota, 1.
Czas: nieokreślony
Usunięcie efektu: po turze w której nie otrzymano obrażeń rzut na piloting +2
02
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
PRZECIĄŻENIE ORGANIZMU
Pilot zbyt długo pracuje pod ekstremalnym wysiłkiem, organizm odmawia posłuszeństwa.
Efekt: Pilot otrzymuje karę 3 do wszystkich testów, bieganie i skakanie wymaga testu pilotingu.
Czas: 3 tury
03
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
KRYTYCZNE PRZECIĄŻENIE SILNIKA
Długotrwałe przeciążenie mecha, kokpit wypełnia się dymem, pilot czuje wibracje w kościach.
Efekt: Kara 2 do wszystkich rzutów. Po 3 turach bez zdjęcia efektu pilot otrzymuje 1 obrażenie na starcie każdej kolejnej tury.
Czas: minimum 1 tura
Usunięcie efektu: Wyłączenie mecha na pełną turę
04
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
AWARIA SYSTEMU STEROWANIA
Pilot nie może kontrolować kierunku, mech porusza się wyłącznie do przodu, niezależnie od zagrożenia.
Efekt: Pilot nie może wykonywać manewrów skrętu ani skoku. W najbliższej turze pojazd musi ruszyć pełną dostępną prędkością do przodu jako 1 niezależnie od inicjatywy. Jeżeli napotka przeszkodę zada jej obrażenie jeżeli to możliwe a następnie otrzyma obrażenia, trafienie w przeszkodę poza obrażeniami kończy się upadkiem jeżeli to możliwe.
Czas: Jednorazowy
Usunięcie efektu: Deklaracja wyłączenia maszyny
05

ZŁE

BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
DRŻĄCE RĘCE
Ręce drżą — celownik traci stabilizacje.
Efekt: Kara do strzelania +1 na każdą zadeklarowaną broń poza pierwszą. Czyli strzelając z 3 Medium Laserów kary to 0 1 2.
Czas: 4 tur
Usunięcie efektu: 2 tury bez otrzymania obrażeń
06
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
KRZTUSZENE SILNIKA
Silnik szarpie — prędkość i manewry ograniczone.
Efekt: Co 3 akcje ruchu rzut na piloting +2 na podtrzymanie pracy silnika. Próba wykonania skoku kończy się testem pilotingu +3 przy lądowaniu.
Czas: 3 tury
07
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
PRZESZYWAJĄCY BÓL
Rana ogranicza zdolność koncentracji pilota.
Efekt: Kara do testów pilota +2.
Czas: 4 tury
08
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
USZKODZONY KOMUNIKATOR
Komunikacja przerwana — brak koordynacji z drużyną
Efekt: buffy/spoty sojuszników nie działają. Broń rakietowa traci połowę pocisków zaokrągloną w dół.
09
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
ZACIĘCIE BRONI
Broń zacięta — nieodstępna przez chwilę.
Efekt: Broń w wybranych 2 sekcjach nie reaguje na próbę użycia jednak powoduje grzanie niezależnie od intencji pilota jakby była używana. Co turę jedna z sekcji zostaje odblokowana.
Czas: 2 tury
10

DOBRE

BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
OPANOWANIE
Krótka klarowność myśli — precyzja wzrasta.
Efekt trwały: jedno przerzucenie ataku.
Efekt: Premia do gunnery i pilotingu 1.
Czas: 2 tury
11
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
SZYBKIE NAPRAWY
Szybki patch w polu pozwala działać dalej.
Efekt: Naprawia jeden element maszyny, który uległ uszkodzeniu. Przykładowo uszkodzony hip może zostać naprawiony, jeżeli element zajmuje więcej niż 1 slot - naprawiany jest wyłącznie 1 slot.
Nie pozwala naprawić amunicji i nie chroni przed całkowitym zniszczeniem maszyny na przykład w wyniku kolejnego trafienia w silnik czy żyroskop. Nie uratuje również pilota w przypadku zniszczenia systemu podtrzymywania życia.
Czas: Jednorazowe.
12
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
INSTYNKT ŁOWCY
Skupienie na celu daje precyzyjny strzał.
Efekt: Premia do trafienia z wybranej broni +2, trafienie dodaje 1 efekt krytyczny.
Czas: Jednorazowe
13
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
OSŁONA TERENU
Teren i osłony dają lepsze korzyści.
Efekt: Silniejszy efekt osłony, premia 2 bez ruchu, 1 po ruchu. Darmowy dowolny obrót po dojściu do osłony.
Czas: 2 tury
14
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
PEWNY GRUNT
Pewne sterowanie zapewnia równowagę.
Efekt: Pozwala na zdanie testu pilotażu bez wykonywania rzutu.
Czas: Jednorazowy
15
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
SZYBKI REFLEKS
Wyostrzone zmysły pozwalają przygotować się na trafienie
Efekt: Możliwość lustrzanej zmiany celu dla otrzymanych obrażeń. Przykładowo trafienia w LA można przenieść na RA. Nie można przenieść obrażeń w CT na CTR ani odwrotnie, trafienia w CTR można rozłożyć dowolnie pomiędzy CTR/LTR/RTR.
Czas: 2 użycia
16

BARDZO DOBRE

BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
ADRENALINA
Krótki wybuch energii — pilot w formie.
Efekt: Premia do gunnery i piloting 2. Darmowy obrót przed ruchem.
Czas: 3 tury
17
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
INSPIRACJA
Obecność pilota wzmacnia sojuszników.
Efekt: Sojusznicy w zasięgu 8 otrzymują premie do gunnery i pilotingu 1.
Czas: 4 tury
18
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
AMBITNY OSTRZAŁ
Kolejne strzały rosną w skuteczności.
Efekt: Każdy kolejny atak na ten sam cel daje rosnącą premię do trafienia 1. Czyli strzelając z 4 Medium laserów ataki otrzymują 1 2 3 4 premii do trafienia.
Czas: 3 użycia
19
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
PLANOWANA EGZEKUCJA
Pilot przekazuje precyzyjne informacje o celu ostrzału do którego dołączyć mogą sojusznicy.
Efekt: Wszyscy zaangażowani w atak piloci wykonują symultaniczny atak we wskazany cel. Modyfikator zasięgu 0.
Czas: Jednorazowy
20
BARDZO ZŁE
ZŁE
DOBRE
BARDZO DOBRE
PILOT
WYBITNY STRZAŁ
Jeden idealny strzał może odmienić losy walki.
Efekt: Możliwość wykonania 1 strzału precyzyjnego w dowolny punkt (poza głową w przypadku mecha i poza elementem newralgicznym dla innych maszyn).
Trafienie nie wymaga rzutu i dodaje +1 do trafień krytycznych jeżeli są możliwe.
Czas: Jednorazowy
21